Kırık Çene Tamiri Mümkün Mü?

Çene kemiği, vücudumuzda hem estetik hem de yüksek oranda fonksiyonel bir işlevi olan önemli alanlardan bir tanesidir. Alt çene kemiği kırığının anlaşılması, çoğu zaman kişilerin ‘’kırık çene tamiri mümkün mü?’’ sorusunu sormasına ve bu tip kompleks bir tedavi için en iyi cerrahi bulma çalışmalarına başlamasına sebep olmaktadır. Çene kırığı ameliyatı, yeterince profesyonel ve uzman bir doktor tarafından gerçekleştirildiğinde riskleri minimize edilebilen ve başarı oranları epey arttırılan bir tedavi olabilmektedir.

Alt Çene Kırığı Nasıl Anlaşılır?

Çene kırıkları daha çok alt çene de görülmektedir. Sıklıkla orta azı dişlerin alanında olabilirler bu kırılmalar dişlerin gevşemesine yol açabilirler. Alt çene kırığı genellikle yemek yerken ya da konuşurken çene bölgesinde hissettiğiniz yoğun ağrı ya da sızı ile kendini gösterir. Ayıca şişkinlik, yemek yerken, çiğneme yaparken ve çenenizi farklı şekillerde hareket ettirirken hissettiğiniz ağrı, ağzını kapatamama, çene kemiğinin kırığına bağlı olarak alt dişlerinizde gerçekleşen sallantılar sıklıkla alt çene kırığı ile ilişkili olabilmektedir. Alt çene kırığı durumu bazı zamanlarda ağız içi kanamaya da sebep olabilir. Müdahale edilmeden ilerleyen bir kırık fonksiyonel bozukluklara, enfeksiyona ve iltihaplanmalara ortam hazırlayabileceğinden, bu tip belirtileri fark ettiğinizde geç kalmadan Çene Cerrahına başvurmanızı tavsiye ediyoruz. Özellikle kırık oluşan bölgede yoğunlaşan kızarıklık, morarma ve şişkinlik belirtileri alt çene kırığına yormanız için güçlü göstergeler olabilirler.

Çene Kırığı Düzelir Mi?

Çene kırıklarının tedavisindeki amaç dişlerin birbirleri ile ilişkisini sağlamak (oklüzyon) ve hastanın en kısa sürede çiğneme ve konuşma fonksiyonlarını sağlamaktır. Tedavide farklı yöntemler uygulanabilir bunun için Uzman bir Ağız, Diş ve Çene Cerrahisi doktoru tarafından Muayene edilmesi ve gerçekleştirilecek olan ameliyat sayesinde çene kırığı düzeltilebilir. Genellikle tedavi süreci yaklaşık olarak bir ay sürebilmektedir. Tedavi sonrasındaki iyileşme süreci ise 6 ile 8 hafta arasında devam edebilir. Bu süreç boyunca doktorunuzun önerileri çerçevesinde gündelik hareket ve beslenme rutininizi planlamak size çok yardımcı olacaktır.

Kırık Çene Tamiri Nasıl Yapılır?

Kırık çene tamirinin yapılabilmesi için diş, alt ve üst çene, orta yüz, göz tabanı, çene eklemi, elmacık kemiği gibi alanların tam olarak hangisi ya da hangilerinde kırık ya da çatlakların görüldüğü anlaşılmaya çalışılır. Doktorunuz bunun için ileri düzey görüntüleme tekniklerinden yararlanabilir. Ameliyat sırasında doktorun tekniği ve belirlediği gereksinimlere göre ağız içinden müdahale yapılabilir. İşlemin devamında kırıkların kaynayabilmesini sağlamak için plak ve vida gibi çeşitli yapılar kullanılabilmektedir. Çene kırıklıklarının tedavisinde işlemin sonunda dişlerin simetrik görünebilmesi ve çenenin tam kapanışının sağlanabilmesi için son derece özenli ve dikkatli bir çalışma gerekir.

Kırık Çene Tamiri Tedavisinden Sonra Nelere Dikkat Edilmelidir?

Kırık tedavilerinin tamamlanabilmesi için plak, vida, platin gibi çeşitli medikal araçlar kullanılabilir. Bunların kullanımı ile fonksiyonel ve estetik açıdan mükemmel hale getirilen çene, yoğun bir iyileşme sürecine girer. Bu iyileşme sürecinde fiziksel olarak sert olan gıdaların tüketilmemesi tavsiye edilmektedir. Hastaların protein ve lif oranı yüksek olan gıdaları tüketmesi iyileşme sürecine katkıda bulunarak normal yaşam rutinine geçişi hızlandırabilir. Ayrıca, platin kullanımı durumunda platin ile çene kemiğinin kaynamasını sağlamak amacıyla iyileşme sürecinde lastik kullanımına gidilebilir.

Kategoriler

Arşivler